SoloBioMooi maakt het nu wel heel aantrekkelijk om te komen shoppen. De eigenaren, Pieter Hofland en Ingrid Lijffijt, hebben de Algemene Voorwaarden eens flink onder handen genomen. Dat is uniek, want Solobiomooi is hiermee de eerste webshop in Nederland die de service biedt om cosmetica uit te proberen en retour te sturen als je niet tevreden bent. Daarnaast stapt de shop af van de wirwar aan kleine lettertjes en introduceert hiermee duidelijke – en vooral ook prettige – leveringsvoorwaarden.

Consumenten worden door webshops aan tal van regels gehouden, die in niet te begrijpen kleine letters onder het kopje ‘Algemene voorwaarden’ op de website te vinden zijn. Maar hoeveel consumenten nemen nou echt de moeite die allemaal te lezen? Vrijwel niemand… En toch word je er aan gehouden, mocht het tot een onenigheid of een klacht komen.

Pieter en Ingrid hebben de leveringsvoorwaarden rigoureus herschreven en daar zullen hun klanten blij mee zijn. “Alles kan altijd beter, vinden wij. Wij willen onze klanten behandelen, zoals we zelf ook behandeld willen worden. Iedereen moet de regels kunnen snappen en de regels moeten ook prettig zijn. Doordat wij nu de mogelijkheid bieden onze beautyproducten te proberen en geopend terug te sturen als het niet bevalt, hopen wij meer mensen te kunnen overtuigen om ECO cosmetica te gaan proberen. Onze doelstelling is dan ook dat straks 80% van Nederland weet wat ECO cosmetica is.

Geen ingewikkelde zinnen, maar klare heldere taal die voor iedereen te begrijpen is. Transparante voorwaarden waar onder meer in staat dat je de producten ook mag retourneren als je niet tevreden bent en de verpakking al open hebt gemaakt. Dat is uniek! SoloBioMooi past hiermee letterlijk de regel toe: ‘niet goed, geld terug’ en zijn hiermee de eerste webshop in Nederland die deze regel hanteren. De webshop hoort graag waarom iets geretourneerd wordt, maar ‘nou gewoon, daarom’ volstaat ook.

Bij SoloBioMooi kun je nu dus niet langer alleen maar terecht voor ECO cosmetica, maar ook voor helderheid. De reeds bekende klantvriendelijkheid van de webshop is daarmee naar een nóg hoger niveau getrokken. De webwinkel ziet dit als een spannend experiment en zal begin volgend jaar de  bevindingen en resultaten gaan evalueren.

Niet goed, geld terug garantie op eco cosmetica