Cardcetera lanceert nieuwe serie ansichtkaarten: The French ConnectionHet sturen van ansichtkaarten is de laatste jaren steeds populairder geworden. Ondanks de toenemende populariteit is het aanbod van ansichtkaarten in winkels nauwelijks vernieuwd. Tijd om dit te veranderen en een nieuw merk te introduceren: Cardcetera Cards. Vanaf 29 maart is de nieuwste serie kaarten van dit jonge merk te koop: The French Connection.

Astrid Habraken – van Esdonk, eigenaar van webshop Cardcetera en zelf fervent Postcrosser, besluit in 2012 zelf kaarten te gaan drukken. ´In de winkels vind je eigenlijk steeds dezelfde merken, die vaak ook dezelfde motieven aanbieden. Ik wilde mijn klanten graag iets anders bieden, een originele kaart en liefst ook nog met een mooie achterkant,´ vertelt Astrid. Voor de eerste Cardcetera Cards werkt Astrid samen met een aantal beginnend fotografen. ´Mijn schoonzus Els is fotografe en met haar besprak ik mijn ideeën. Al snel vond ik een tweede fotografe, Erica, en uiteindelijk liet ik in 2012 42 verschillende kaarten drukken. De kaarten zijn enthousiast ontvangen en de positieve reacties smaakten naar meer.´

Met de ervaring van de eerste serie kaarten in het achterhoofd, begint Astrid in 2013 aan een nieuwe set kaarten, The French Connection. Waarom juist Frankrijk? ´Mijn liefde voor kaarten is in Parijs ontstaan. In een boulangerie kocht ik mijn eerste mooie kaarten. Aangezien ik nog altijd gek ben op de Franse stijl, besloot ik  een serie te maken die ik zelf zou kopen. En dat is zeker gelukt!´ De serie bestaat uit 8 kaarten, die voor- en achter full colour bedrukt zijn. Op de voorkant steeds een typisch Frans tafereel: van baguettes en wijn tot een straatklok in Parijs – en op de achterkant een tekening van de Eiffeltoren.

De afgelopen maand zijn de kaarten naar verschillende mensen verstuurd – zowel klanten, postcrossers als bloggers – en de reacties zijn lovend. ´Erg leuk natuurlijk! Het blijft toch spannend of mijn smaak ook echt aanslaat! Het feit dat de webwinkels Paris Paradis en Postzegelerop de kaarten al hebben ingekocht, laat zien dat ook zij overtuigd zijn van de kwaliteit.´

Tijd om stil te staan is er niet – in april moet de volgende serie van Cardcetera verschijnen. ´En dan kies ik natuurlijk wel voor typisch Nederlands – maar wel op een originele manier!´

In de periode van 29 maart tot en met 14 april 2013 zijn de kaarten uit de serie The French Connection via de webshop van Cardcetera verkrijgbaar voor een speciale aanbiedingsprijs: 79 cent in plaats van 90 cent.

Cardcetera lanceert nieuwe serie ansichtkaarten: The French Connection